2024-10-20 23:01:06 Terenska nastava u Zagrebu Prema školskom kurikulumu, učenici od petog do osmog razreda sudjelovali su na jednodnevnoj terenskoj nastavi u našem glavnom gradu. I dok je petašima ovo bila prva prava terenska nastava, osmaši su već naviknuti na terenske zadatke koji su ih dočekali. Po broju učesnika (80) i predmetima (osam), ovo je bila najopsežnija terenska nastava zadnjih godina. Počeli smo predstavom „Sportski život letećeg Martina“ našeg proslavljenog književnika Dubravka Jelačića Bužimskog. Lektirni naslov pomogao je šestašima u razumijevanju književnog djela, ali i sve nas starije podsjetio na potrebu za čitanjem i posjetama kazalištima poput Male scene. Nakon predstave, učenici su zdušno pozdravili Martina iz predstave, a potom prionuli na svladavanje strmih zagrebačkih ulica. Zanimljivost je da smo prošli pokraj kuće sa spomen-pločom narodnom heroju Stjepanu Bubaniću (1913.-1943.), rođenom Leštakovčanu, po kome se svojedobno zvala naša škola. Najpoznatije zagrebačko (a možda i hrvatsko) groblje Mirogoj dočekalo nas je „ojačano“ skelama na glavnom ulazu i u društvu više posjetitelja koji su čistili spomenike uoči nadolazećih Sisveta. Najprije je učitelj Dretar pojasnio značaj groblja, kako je nastalo i u čemu je njegova vrijednost, a potom nas podijelio u parove i grupice koje su krenule u istraživanje. Radionica „Hrvatski velikani“ imala je za cilj da upoznamo poznate ličnosti iz hrvatskog jezikoslovlja, povijesti, glazbe i sporta, a učenici su pritom stjecali nove vještine uz suradničko učenje i IKT alate. Neki su učenici zadatak odradili za 10-ak minuta, a nekima ni cijeli školski sat nije bio dovoljan. Nakon odavanja počasti prvom hrvatskom predsjedniku Franji Tuđmanu i kraćeg odmora, krenuli smo dalje. Učenici petih razreda posjetili su Arheološki muzej Zagreb gdje su uz vodstvo obišli Prapovijesnu zbirku koja sadržava predmete iz tumulusa kod Kaptola, a slični su pronađeni i u jalžabetskoj Gomili. Nakon toga, neizostavan susret sa zagrebačkom mumijom, etruščanskim platnom i ostalim predmetima iz dalekog Egipta. Šestaši su krenuli u Hrvatski školski muzej, glavna zgrada još je zatvorena zbog oštećenja u potresu pa su se razgled postava i radionica održali na drugom mjestu. Kako je nekad izgledala jedna učionica, koje su predmete učenici imali u 19. stoljeću te što se radilo u nastavi prirodopisu, bio je cilj posjeta muzeju. Nakon posjeta, šestaši su ponijeli male magnete sa životinjama koje su sami izradili. Učenici sedmog razreda obišli su Muzej glazbenih instrumenata Franje Schneidera te se upoznali sa životnom pričom ovog hrvatskog majstora glazbala. Demonstriran im je način izrade violina i viola te popravci i restauracija žičanih instrumenata. Osmaši su se najduže zadržali na Gornjem gradu, no nisu posjetili muzej, već Geofizički odjel Prirodoslovno-matematičkog fakulteta na Horvatovcu. Asistenti Odjela upoznali su ih sa meteorološkom postajom fakulteta, načinima praćenja vremena, urbanom klimom Zagreba te seizmičkim pojavama. Najzanimljivija je bila simulacija potresa i promatranje seizmičkih valova. Bilo je i malo vremena za šetnju zagrebačkim ulicama, pokoji suvenir i sladoled. Nakon 12 sati puta, umorni, ali zadovoljni stigli smo natrag u Jalžabet. Milivoj Dretar Napravili smo i kratki zanimljivi video s terenske nastave u Zagrebu, pa pogledajte: VIDEO
|
Osnovna škola "Petar Zrinski" Jalžabet |