preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Petar Zrinski" Jalžabet

Login

Poštovani roditelji, ovdje možete pronaći termine individualnih razgovora svih učitelja.

Raspored zvonjenja školskog zvona

Vozni red školskog autobusa

Raspored dopunske i dodatne nastave:

Svi učenici koji trebaju pomoć u učenju iz pojedinih nastavnih predmeta, savjet ili imaju neko pitanje mogu doći na navedene satove u PRILOŽENOM RASPOREDU.

      UPISI U SREDNJE ŠKOLE 

       

Brošura - vodič kroz srednje škole

Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2024./2025.
  
 
   

     

     

  

       

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa
Voliš li boraviti u školi?




Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
Projektni dani

OŠ „Petar Zrinski“ Jalžabet uključila se u projekt

Edukacijom do tolerancije

Međunarodni dan borbe protiv fašizma, antisemitizma i ksenofobije obilježava se 9. studenog, točno 74 godine poslije Kristalne noći – vrhuncu antisemitskih izgreda u nacističkoj Njemačkoj. Te su noći diljem nacističke Njemačke napadnute i zapaljene sinagoge i židovske trgovine, oskvrnuta židovska groblja, a u strašnom pogronu poginulo je više od 90 Židova, a 30 000 ih je odvedeno u koncentracijske logore. Obilježavanje tog događaja potaknulo je Udrugu za edukaciju i promicanje ljudskih prava da osmisli projekt Znanjem protiv mržnje preko kojeg bi se učenici bolje upoznali s poviješću mržnje i diskriminacije, stekli nova saznanja o prevenciji nasilja nad slabijima, zauzimali pozitivni stav prema pripadnicima manjina. U projektu su sudjelovale dvije srednje škole i sedam osnovnih. Našu su školu predstavljale Marta, Vedrana, Kristina i Petra iz 8. razreda i njihov mentor prof. Milivoj Dretar te ravnateljica Vesna Vuković i pedagoginja Nataša Špralja. Učenici će kroz svoje satove povijesti, razredne zajednice, vjeronauk ili učenička vijeća proširiti dobre poruke koje su se mogle čuti na edukativnom dijelu projekta. Program je započeo edukativnom šetnjom po varaždinskom židovskom groblju te sadnjom lukovica žutog šafrana. Edukativni se program zatim nastavio u Glazbenoj školi Varaždin. Poučavanje se fokusiralo na tri nacionalne manjine – židovsku, srpsku i romsku, s obzirom da su u prošlosti su bile napadnute i diskriminirane. Uvodno predavanje Antisemitizam, antifašizam održao je Milivoj Dretar (Udruga za edukaciju i promicanje ljudskih prava), a Štefica Novak (Društvo Josip Broz Tito) iznijela je svoje potresno svjedočanstvo na tužno djetinjstvo. Temu o diskriminaciji prezentirali su učenici Gospodarske škole. Edukativni program i okrugli stol u Glazbenoj školi u Varaždinu pratili su zamjenica veleposlanika Države Izrael Michal Hershkovitz, predstavnici Varaždinske županije. Edukativni program nastavljen je projekcijom filma „Moramo pamtiti“ u suradnji sa Festivalom židovskog filma, izlaganjem zamjenice veleposlanika Države Izrael i okruglim stolom na kojem su učenici izmjenjivali svoja iskustva. Najviše pitanja učenici su postavljali konzulici Hershkovitz zanimajući se za život u Izraelu i njihovu kulturu. Projekt je dobio sve pohvale predstavnika Varaždinske županije i Agencije za odgoj i obrazovanje.

 

 

ŽUTI ŠAFRANI U ŠKOLSKOM DVORIŠTU

 


U sklopu projekta "Crocus" učenici Povijesne družine "Suhodol" sadili su žute šafrane na židovskom groblju u Ludbregu te u školskom dvorištu. Ovi, zasađeni u Jalžabetu su procvjetali mnogo ranije. Svojom žutom bojom podsjećaju na znakove koje su Židovi morali nositi tijekom Drugog svjetskog rata. Šafrani su procvjetali nešto kasnije od predviđenog zbog snijega u veljači, no baš uoči terenske nastave osmaša u Jasenovac.
 

 

 

Projektni dan «Zaboravljeni poslovi našeg kraja»

U petak, 25. studenoga učenici nižih razreda su obilježili Projektni dan na temu «Zaboravljeni poslovi našeg kraja». Učenici su održali kratki program i predstavili zaboravljene poslove našeg kraja: branje kukuruza, kiseljenje zelja i piljenje drva. Nakon kratkog programa, učenici i njihove učiteljice ponudili su roditelje i ostale učenike kolačima kakve su nekada pekle naše bake.

Marta Marković, 8.a

 

Dan sjećanja na Vukovar

Učenici OŠ «Petar Zrinski» Jalžabet prisjetili su se u petak, 18. studenoga  stradanja u Vukovaru. Učenici 8. a razreda pripremili su prezentaciju na temu «Vukovar», dok su ostali učenici naše škole zapalili svijeće u čast svim poginulim.

 

Sjećanje na Domovinski rat u našem kraju

U ponedjeljak, 31. listopada 2011. učitelj Milivoj Dretar i povijesna skupina pripremili su dokumentarni  film o Domovinskom ratu u Varaždinskoj županiji. Nakon odgledanog filma, predsjednici svakog razreda (od 5. - 8.) otišli su zajedno sa svojim razrednicima položiti cvijeće na grob branitelju Ivanu Hrušku i bivšim učiteljima naše škole.

 

OŠ „Petar Zrinski“ Jalžabet obilježila Projektni dan temom „Europska unija  i mi“

     U ponedjeljak, 9. svibnja 2011. godine u OŠ „Petar Zrinski“ Jalžabet obilježen je Projektni dan na temu „Europska unija i mi“. Stigavši u školu, učenici i djeca iz vrtića započeli su s radom od ranih jutarnjih sati u svojim radionicama kojih je bilo dvanaest. Neki od njih poželjeli su naučiti izraditi eko kuću ili šešir sa znamenitostima europskih država, upoznati kostimografiju starogrčkog i Shakespearovog theatra, izraditi društvenu igru prikazavši Ujedinjeno Kraljevstvo, upoznati Italiju te naučiti izraditi pizzu od pravog pizze majstora. Izrađivali su zastave članica EU te kartu EU, glinom prikazali Europu, upoznali glazbu Europe, Češku Republiku te koje su sličnosti i razlike u vokabularu članica EU, dok su djeca iz vrtića imala prilike upoznati Portugal. 

   Radionice su imali priliku pogledati gosti Projektnog dana:veleposlanik Republike Češke Karel Kühnl te djelatnica Veleposlanstva Republike Češke Jindra Mala. Veleposlanik je iznio dosadašnje iskustvo Republike Češke u EU te bio oduševljen radom djece u radionicama i njihovim znanjem o EU koje su pokazali tijekom toga dana. Bila je to ujedno i  prilika da se Veleposlanika  zamoli za posredovanje u suradnji OŠ „Petar Zrinski“ Jalžabet sa nekom češkom školom.

Također smo se nasmijali pogledavši predstavu Shakespearov teatar na kajkavski način koju su izveli učenici dramske družine OŠ „Petar Zrinski“ Jalžabet. Projektni dan završio je parlaonicom „Europska unija - da ili ne?“ u kojoj su sudjelovali učenici 8. razreda iznijevši svoje stavove za ili protiv EU.

K.M.

 

Holokaust u školi

 

... oni koji znaju malo ili gotovo ništa o Holokaustu misle da je o tome gotovo sve rečeno, a oni koji znaju mnogo, misle da je mnogo nedorečenog...   Predrag Finci

 

U Danu sjećanja na Holokaust koji se obilježava 27.1. na dan kad je 1945. godine sovjetska Crvena armija oslobodila područje nacističkog logora Auschwitz-Birkenau, aktivno su sudjelovali osmaši Osnovne škole „Petar Zrinski“ Jalžabet. Kroz zanimljive radionice, izlaganja i dokumentarne filmove, učenici su se u sklopu nastavnog programa iz povijesti, hrvatskog jezika i likovne kulture upoznali sa ovom tematikom. Najzanimljivija je bila radionica izrade znakova koje su pojedini stanovnici „niže rase“, poput Židova, Roma, Poljaka, Jehovinih svjedoka ili homoseksualaca morali nositi u okupiranoj Europi. Svaki učenik je dobio zadatak da izradi jedan znak, sazna nešto o njemu te da ga nosi jedan dan u školi. Na kraju školskog dana učenici su ispunili anketni listić o tome kako su se osjećali kada su ga nosili i kakve su bile reakcije ostalih učenika.

- Melanija je nosila znak prisilnog radnika u logoru – to je crvena traka sa slovima LP koja se nosila na oko ruke. Ne bih se dobro osjećala da ga moram nositi cijeli život. Svi su me pitali o čemu se radi, što to znači, zašto to. Neki su se podsmjehivali, dobacivali, a jedan mali dječak me čak udario.

- Marko je nosio crveni trokut okrenut prema dolje sa slovom B u njemu. To je bio znak za homoseksualce u logoru. On se morao nositi na ruci i na prsima. Sam sam izabrao taj znak jer me baš zanimala reakcija mojih prijatelja. Prvo su mislili da slovo B znači budala – no kad sam im rekao što znači, neki su se smijali, a neki me zbunjeno gledali. Bilo je svakakvih komentara.

- Ja sam nosila žutu traku s Davidovom zvijezdom i velikim slovom Ž. Taj se znak nosio na lijevoj strani prsa i na leđima. Grozno bi se osjećala da sam ga morala stalno nositi – svi su buljili u mene i govorili da sam Židovka i ispitivali me zašto nosim njihov znak, rekla je Patricija.

- Moj znak je bio ljubičasti trokut okrenut prema dolje. To je bio znak Jehovinih svjedoka. Njih su nacisti proganjali jer nisu htjeli uzeti oružje i sudjelovati u vojsci. Znak se nosio na bicepsu i nadlaktici. Da sam ga morao nositi cijeli život osjećao bih se loše! Bilo bi mi jako čudno, ne bih se mogao nigdje uklopiti u društvo. Drugi su bili znatiželjni što nosim, no lakše mi je bilo jer su i drugi nosili znakove. Na kraju je ispalo zanimljivo, rekao je Marinko.    

Iako prije nisu čuli za taj pojam, svi su naučili nešto o Holokaustu. Na nekoliko sati učenici su shvatili što znači biti obilježen. Začudo, prihvatili su svoje zadatke sa oduševljenjem i bez problema nosili znakove, čak i na tjelesnom. Kasnije su sve svoje znakove polijepili na veliki plakat, a umjesto potpisa, obojili su svoje dlanove i ostavili njihov otisak kraj znakova. Veliko zanimanje bilo je za dokumentarni film HRT-a „Svijetlo u tami“ o spašavanju 2 židovska dječaka iz varaždinskog kraja – Artura Rosnera i Vedrana Harya. Mogli su saznati kako i kada su počeli progoni Židova, kako su stradali, što znači Pravednik među narodima, koliko se Židova vratilo poslije rata kući. Kako nije mogao osobno prisustvovati projekciji, učenike je pozdravio Artur Rosner, jedan od glavnih aktera tog filma. Učenici su za ovaj tematski dan pripremani od jeseni - već su u studenom zasađene lukovice žutog šafrana koje su dobili iz Jasenovca u sklopu Projekta „Šafran“, a prvi cvjetovi trebali bi niknuti čim zatopli i svojom bojom podsjećati na milijune znakova koje su Židovi morali nositi.

Milivoj Dretar, prof.




preskoči na navigaciju